۱۳۹۵ خرداد ۱۶, یکشنبه

کیک شاه توت


کیک شاه توت 

از اونجاییکه من عاشق کیک های میوه ای هستم و پسرم هم بخاطر رنگ مشکی میوه شاه توت رغبتی به خوردن میوه اش نداره و از اونجایی هم که این میوه خیلی مقویه گفتم با این روش دو تا نشون بزنم هم میوه رو به خورد آرتا داده باشم و هم اینکه یک کیک میوه ای خوشمزه برای عصرونه درست کرده باشم انم با رنگ خاص بنفش <3 . با من همراه باشید با دستور این کیک میوه ای خوشمزه ...pegah

مواد لازم :

آرد 2 پیمانه
شکر 1 پیمانه
شاه توت پوره شده 3/4 پیمانه
روغن مایع 3/4 پیمانه
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
بیکینگ پودر 1 قاشق مرباخوری
تخم مرغ 3 عدد

برای گرفتن پوره شاه توت اول شاه توت ها را بشویید و بعد با دستگاه بلندر یا توی غذاساز اونو پوره کنید . برای این کیک به اندازه 3/4 پیمانه پوره شاه توت احتیاج دارید . 

فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید . 
قالب تو خالی  23 سانتی متری را با روغن چرب کنید . 

توی یک کاسه آرد را با بیکینگ پودر مخلوط کنید . 

توی کاسه همزن شکر و تخم مرغها و وانیل را خوب هم بزنید تا کرم رنگ و لطیف شود . 

بعد پوره شاه توت و روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود و تبدیل به یک رنگ بنفش خوش رنگ شه .

حالا آرد را به مواد مایع اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا یکنواخت شه می تونید به اندازه چند ثانیه با همزن هم بزنید ( تاکید می کنم فقط چند ثانیه ).

حالا مواد کیک را در قالب بریزید و توی فر به مدت 40 تا 45 دقیقه یا تا زمانیکه یک  خلال دندان رو توی کیک فرو کنید و تمییز بیرون بیاد بپزید . این کیک را با پودر قند تزئین کنید .... نوش جان ...pegah

۲ نظر:

  1. سلام هر بار که می خوام صفحه ی شمارو باز کنم ، خدا خدا می کنم یه دستور جدید گذاشته باشید . ممنون از وقتی که می گذارید :)

    پاسخحذف